Mercedes-Benz: razred G praznuje 40 let

Matej Jurgele 13.07.2019
Mercedes-Benz: razred G praznuje 40 let

Leta 1975 je bila sprejeta tudi odločitev, da se začne serijska proizvodnja modelov G. Hkrati je bilo dogovorjeno, da se v Gradcu zgradi nov obrat, kjer vozila izdelujejo že od nekdaj, večinoma ročno. 80 odstotkov vseh vozil razreda G, ki so jih kadarkoli proizvedli, je še vedno v uporabi, kar dokazuje izjemno kakovost te terenske legende.

V času tržnega zagona, spomladi leta 1979, so bile na voljo štiri različice motorjev zmogljivosti od 53 72 KM do 156 KM. Kupci so imeli možnost izbrati kabriolet s kratko medosno razdaljo tako imenovani "karavan", s kratko ali dolgo medosno razdaljo. Mercedes-Benz razred G je po vsem svetu znan tudi kot "Popemobile".

20. rojstni dan

Leta 1999 so praznovali 20. rojstni dan. Prva različica AMG je prišla na trg z modelom G 55 AMG. 5,5-litrski osem valjni motor je dosegel 354 KM, največja hitrost je bila elektronsko omejena na 210 km/h. Leta 2002 je G 63 AMG postavil nove standarde. Prvič so namestili 12-valjni motor v G-razred, oznaka 63 pa pomeni 6,3-litrski V 12 motor z močjo 444 KM. 25. obletnico je leta 2004 obeležil G 55 AMG Kompressor. 8-valjni agregat s 476 KM je za od 0 do 100 km/h potreboval samo 5,6 sekunde. Posebnost so bile stranske izpušne cevi, ki so potekale poševno pred zadnjimi kolesi. Leta 2006 je razred G dobil nov, najsodobnejši dizelski motor. G 320 CDI, ki ga mnogi navdušenci štejejo za eno najboljših "G-jev" vseh časov, in je imel moč 224 KM in serijsko filter trdih delcev. Leta 2009 je razred G praznoval 30. rojstni dan. Dobil je novo notranjost. Ergonomsko optimizirani sprednji sedeži so nudili več opore, novo obliko in klimatizirani sedeži pa so off-road ikono naredili še bolj razkošno.

Legendarni V12 biturbo

AMG je prvič v modelu G 65 AMG ponudil legendarni 6-litrski V12 biturbo - v tem času najmočnejše terensko vozilo na svetu - z močjo 612 KM in elektronsko omejenim največjim navorom 1000 Nm. Novost je bil model G 63 AMG, ki ga je poganjal 5.5-litrski V8 biturbo z močjo 544 KM. S 40 odstotki prodaje se je G 63 AMG razvil v najbolj priljubljeno različico v celotni družini razreda G.


Novo obdobje se je začelo januarja 2018. Novi razred G je praznoval svojo premiero na North American International Auto Show v Detroitu. Medtem ko je ostra zunanjost ostala nepogrešljiva kot pri legendarni klasiki, je novi model dobil novo notranjost. Tri močnejše izdaje, ki so zaznamovale 40. letnico, vključno z različico AMG, so na voljo z dvema različicama motorjev. Ekskluzivni poseben model je na voljo z 6-valjnim dizelskim motorjem (G 400 d) z močjo 330 KM. Modeli Mercedes-Benz so alternativno na voljo kot G 500 z zmogljivim 4-litrskim bencinskim motorjem V8. Biturbo proizvede 422 KM in največji navor 610 Nm. Modeli Mercedes-Benz, ki označujejo obletnico razreda G prihajajo kot AMG Line. 

Več na: mercedes-benz.si

Fotogalerija

Medtem ko je ostra zunanjost ostala nepogrešljiva kot pri legendarni klasiki, je novi model dobil novo notranjost. Medtem ko je ostra zunanjost ostala nepogrešljiva kot pri legendarni klasiki, je novi model dobil novo notranjost. Medtem ko je ostra zunanjost ostala nepogrešljiva kot pri legendarni klasiki, je novi model dobil novo notranjost. Medtem ko je ostra zunanjost ostala nepogrešljiva kot pri legendarni klasiki, je novi model dobil novo notranjost. Medtem ko je ostra zunanjost ostala nepogrešljiva kot pri legendarni klasiki, je novi model dobil novo notranjost. Medtem ko je ostra zunanjost ostala nepogrešljiva kot pri legendarni klasiki, je novi model dobil novo notranjost. Medtem ko je ostra zunanjost ostala nepogrešljiva kot pri legendarni klasiki, je novi model dobil novo notranjost. Medtem ko je ostra zunanjost ostala nepogrešljiva kot pri legendarni klasiki, je novi model dobil novo notranjost. Medtem ko je ostra zunanjost ostala nepogrešljiva kot pri legendarni klasiki, je novi model dobil novo notranjost. Medtem ko je ostra zunanjost ostala nepogrešljiva kot pri legendarni klasiki, je novi model dobil novo notranjost. Medtem ko je ostra zunanjost ostala nepogrešljiva kot pri legendarni klasiki, je novi model dobil novo notranjost. Medtem ko je ostra zunanjost ostala nepogrešljiva kot pri legendarni klasiki, je novi model dobil novo notranjost. Medtem ko je ostra zunanjost ostala nepogrešljiva kot pri legendarni klasiki, je novi model dobil novo notranjost. Medtem ko je ostra zunanjost ostala nepogrešljiva kot pri legendarni klasiki, je novi model dobil novo notranjost. Medtem ko je ostra zunanjost ostala nepogrešljiva kot pri legendarni klasiki, je novi model dobil novo notranjost.

Mogoče te zanima tudi?

preberi povezane vsebine

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča