Prihaja nadvse hud Ford Ranger Raptor

Matej Jurgele 21.08.2018
Ford Raptor

Oddelek Ford Performance je prvega Rangerja Raptorja razvil za resnične navdušence, iskalci adrenalina v Evropi pa si ga bodo lahko omislili sredi leta 2019. Poganjal ga bo Fordov 2,0-litrski dizelski motor v izvedbi Bi-turbo, ki razvije 213 KM in 500 Nm navora, motor pa bo dopolnjeval Fordov novi 10-stopenjski samodejni menjalnik.

Prevladujoč nastop vrhunskega Rangerja z mogočnimi dimenzijami in ekstremnim oblikovanjem dopolnjuje edinstveno podvozje, ki so ga v oddelku Ford Performance optimalno prilagodili za terensko vožnjo z veliko hitrostjo in možnost premagovanja vseh ovir. 

Robat in obenem prefinjen

Da se uspešno spoprime z najzahtevnejšim obvladovanjem terenov pri dirkanju z visoko hitrostjo, je Ranger Raptor opremljen z edinstvenim, posebej ojačenim okvirjem podvozja, izdelanim iz jekla z dodatnimi zlitinami. Raptorjevo vzmetenje z dirkaškim poreklom je posebej prilagojeno za spopad z grozljivimi tereni in mora tudi ob zelo hitri vožnji zagotavljati popoln nadzor in udobje. Blažilniki Fox Racing Shox s prilagoditvijo glede na zaznani položaj zagotovijo večje sile blaženja pri ekstremni obremenitvi za vrhunsko terensko zmogljivost, manjše sile v zmernejših pogojih pa poskrbijo za uglajeno vožnjo po cestah.

Športne blažilnike z bati s premerom 46,6 mm dopolnjujejo krmilne ročice iz aluminija, spredaj so uporabljeni stolpi z izpostavljenimi amortizerji, zadaj pa za vzmetenje skrbi kombinacija vijačnih vzmeti in vgrajenih Wattovih členov, ki omogoča pomik osi gor in dol s kar najmanj prečnega gibanja. Za zmogljivo zaviranje skrbijo zavorne čeljusti z dvema batoma spredaj, vsi štirje zavorni koluti s premerom 332 mm so prisilno hlajeni (prezračevani), sprednja sta debela 32 mm, zadnja pa 24 mm.

Ranger Raptor je opremljen s posebej razvitimi terenskimi pnevmatikami za vse terene BF Goodrich z dimenzijami 285/70 R17. S premerom 838 mm in širino 285 mm ter zasnovo z ojačano stranico se samozavestno spoprimejo z najzahtevnejšimi okolji, agresiven terenski profil pa zagotavlja jeklen oprijem na mokrih podlagah, v blatu, pesku in snegu.

Za ‘obrambo’ pred ovirami na terenu je Ranger Raptor opremljen z edinstveno zaščito podvozja. Serijsko Rangerjevo zaščito motorja in okrova diferenciala dopolnjuje nova udarna plošča, ki je izdelana iz 2,3 mm debelega jekla z visoko natezno trdnostjo.

Navduši z videzom in funkcionalnostjo

Novega Rangerja Raptorja so predstavili v barvi Ford Performance Blue s kontrastnimi poudarki v barvi Dyno Grey, agresivno oblikovanje pa obljublja izjemno zmogljivost in funkcionalnost.

Navdih za dramatično novo masko, ki kraljuje prostoru med ksenonskima žarometoma in nad okvirjem vgrajenim sistemom sprednjega odbijača, je bil Ford F‑150 Raptor, prvi v serijski proizvodnji izdelan izjemno zmogljiv terenski poltovornjak. Sprednji odbijač zagotavlja ustrezno trpežnost za puščavske vožnje, vanj pa so vgrajene nove meglenke LED s funkcionalnimi kanali zračne zavese za izboljšanje zračnega toka ob karoseriji.

Osupljiva razširjena sprednja blatnika iz kompozitnega materiala s svojo zasnovo zmanjšata poškodbe pri terenski uporabi ter omogočata večji hod vzmetenja in uporabo večjih pnevmatik. Oblikovanje stranskih stopnic preprečuje, da bi leteče kamenje zadelo zadnji del vozila, odprtine pa omogočajo odtekanje vode ter odvajanje peska, blata in snega.

Notranjost jasno kaže gene športnega oddelka Ford Performance in navduši z odlično izdelavo, skladnimi barvami in trpežnimi materiali za najrazličnejše scenarije vožnje – od mestnih ulic do gorskih planot. Sedeži so posebej zasnovani za odlično oporo pri hitri terenski vožnji, dve stopnji čvrstosti oblazinjenja poskrbita za vrhunsko udobje, materiali z učinkom semiša pa zagotavljajo boljši oprijem.

‘Uglašen’ za vse terene

Ranger Raptor s sistemom za upravljanje terena (Terrain Management System) vozniku omogoča izbiro med šestimi načini za široko paleto terenov in voznih scenarijev. Fordovi inženirji so pogonski sklop novega Ragnerja Raptorja z zmogljivim 2,0-litrskim motorjem EcoBlue Bi-turbo in 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom preverili v najzahtevnejših pogojih – nizkotlačni in visokotlačni turbopolnilnik so med drugim neusmiljeno priganjali 200 ur brez premora, da sta razbeljeno žarela. Pri nižjih vrtljajih delujeta turbopolnilnika zaporedno, da zagotovita večji navor in odzivnost, pri višjih vrtljajih pa večji nizkotlačni turbopolnilnik poskrbi za razvoj največje moči.


Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča