Uživanje v vožnji

Matej Jurgele 12.06.2018
megane rs

Tehnologija 4CONTROL: ekskluzivna v tem segmentu
Kljub izjemnim voznim lastnostim Mégana III R.S. so inženirji, ki skrbijo za podvozje in obese, skrajne meje za Novi Megane R.S. premaknili še višje z vgradnjo tehnologije 4CONTROL. Ta sistem krmiljenja vseh štirih koles je serijski tako s podvozjem Sport kot tudi Cup in je edinstven v segmentu športnih kompaktnih avtomobilov. Strokovnjaki Renault Sport za podvozje in obese so nastavitve sistema 4CONTROL temeljito predelali in jih prilagodili potrebam zmogljivega športnega avtomobila. S tem je poskrbljeno za občutenje še bolj učinkovite vožnje, med katero ima voznik občutek, da je avto dobesedno prilepljen na cesto. Sistem 4CONTROL zagotavlja izjemno okretnost v tesnih ovinkih in impresivno stabilnost med hitro vožnjo skozi ovinke.

Dobri temelji, ki so rdeča nit vseh generacij
Megane R.S. ima že od prvega rodu, ki je bil predstavljen leta 2004, prednjo premo z neodvisno krmilno osjo. Prednja prema z neodvisno krmilno osjo je bila sprva zasnovana za dirkalne avtomobile, potem pa so jo prilagodili za zmogljive avtomobile s pogonom na prednji kolesi, zlasti tiste z vgrajenim diferencialom z delno zaporo. Prednjo premo za novi Megane R.S. so temeljito prenovili, da so geometrijo prilagodili 19-palčnim platiščem in povečali njeno togost. Novi Renault Megane R.S. je na voljo s podvozjem Sport ali Cup. Tako lahko kupci izbirajo med dvema tipoma voznih lastnosti, ki sta plod različnih nastavitev in parametrov (vzmeti, blažilniki, blokade hoda, togost stabilizatorja).

Podvozje Sport je zasnovano za kar največjo učinkovitost na cesti, zato je Novi Megane R.S. z njim vsestransko uporaben na vseh vrstah cestišč, vključno z najslabšimi in najmanj ravnimi. To podvozje vključuje nove blažilnike in elektronsko krmiljen sistem razporejanja navora. Ta z delovanjem na vsako od zavor na prednjih kolesih posebej omejuje podkrmarjenje in izboljšuje oprijem koles ob izhodu iz ovinka. Podvozje Cup je prilagojeno za intenzivno športno rabo in še zlasti za vožnjo po dirkališčih, zato ima za 10 odstotkov trše blažilnike in nov diferencial Torsen® z mehansko delno zaporo. V primerjavi s predhodnikom ima ta novi diferencial drugačne nastavitve, zato izboljšuje vozne lastnosti v vseh fazah. Hvaljen je bil že v Méganu III R.S., zdaj pa je zavorni sistem še izboljšan, vozniku zagotavlja večjo moč zaviranja, boljšo vzdržljivost in tako več zaupanja v avtomobil. Premer prednjih zavornih kolutov je povečan na 355 mm (+ 15 mm v primerjavi s predhodnikom).

Hidravlične blokade hoda vseh štirih blažilnikov
Druga popolna novost na podvozju Novega Megana R.S. je skrita v njegovih obesah. Tudi tam je Renault Sport uporabil najboljše in vse štiri blažilnike opremil s hidravličnimi blokadami hoda. Navdih za to tehnologijo izhaja iz relija, gre pa za "blažilnik, ki je vgrajen znotraj blažilnika". Malo pred koncem hoda blažilnika drugi bat ublaži premik kolesa vse do blokade hoda. Z razpršitvijo energije ne da bi jo prenesel na kolo, kar bi se zgodilo z navadno blokado hoda, kompresijske hidravlične blokade pomagajo preprečevati učinek odboja in nihanja, s tem pa omogočajo optimalen nadzor stika med pnevmatiko in cestiščem. Poleg tega, da zagotavljajo večjo udobnost ob vsakdanjih cestnih neravninah (hitrostnih ovirah, pokrovih kanalov ipd.), hidravlične blokade tudi filtrirajo motnje pri veliki hitrosti.

Povsem nov 1,8-litrski motor s turbo polnilnikom
Novi Renault Megane R.S. uvaja novo izvedenko 1,8-litrskega motorja s turbo polnilnikom in neposrednim vbrizgavanjem goriva, ki je plod sinergij Zveze Renault-Nissan. Ta izvedenka največjo moč 280 KM (205 kW) doseže pri 6.000 vrtljajih na minuto, največji navor 390 Nm pa v območju od 2.400 do 4.800 vrtljajev na minuto. Za dosego želenih zmogljivosti so strokovnjaki za motorje pri Renault Sport zasnovali popolnoma novo glavo motorja z okrepljeno strukturo in učinkovitejšim hlajenjem, ki zagotavlja, da se vročina razprši čim bližje zgorevalnim prostorom. Pozornost so namenili tudi turbo polnilniku z dvojno spiralo (Twin Scroll), kakršen je bil vgrajen že v Megane III R.S. Ta tehnologija pomaga izboljšati navor pri nizkih vrtljajih.

Celovita ponudba: ročen ali samodejen EDC menjalnik
Ročni šeststopenjski menjalnik, ki so ga lastniki Mégana III R.S. množično hvalili, je na voljo tudi v Novem Meganu R.S. Po novem je na voljo tudi samodejni šeststopenjski menjalnik z dvojno sklopko EDC. Tega že vgrajujejo v več modelov Renault, a so ga zaradi skrbi za popolno zanesljivost okrepili, da bo zdržal velik navor in visoke vrtljaje motorja tega športnega avtomobila. Na osnovi zastavljenih ciljev za pospeške z mesta, pospeševanje med vožnjo in za največjo hitrost so inženirji Renault Sport določili nova prestavna razmerja in specifične parametre prestavljanja, ki so povezani z raznimi načini delovanja sistema MULTI-SENSE in se prilagajajo vsem slogom vožnje.

Fotogalerija

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča