Netflix seriji The Tinder Swindler in Inventing Anna

Klavdija Rupar 27.03.2022
mv5bzjc0mmnmodetzwe1mc00ytg0ltlmyzutnmqxytc5mdcwzjflxkeyxkfqcgdeqwfybm8.v1

Netflix na vsake toliko postreže z zanimivimi serijami ali dokumentarci, ki so posneti po resnični zgodbi, jih gledajo vsi in imajo v ozadju tudi skrito sporočilo.

V letošnjem letu sta izšli dve takšni: serija Inventing Anna in dokumentarec The Tinder Swindler. V prvi serija sledi novinarki, ki raziskuje primer Instagram zvezde in nemške naslednice, ki je ukradla srca newyorški družabni sceni in jim obenem pobrala ves denar. Druga prikazuje bogatega moškega, ki je ženske preko spleta prepričal, da je zaljubljen vanje, nato pa jim pobral več milijonov dolarjev.

Zakaj ljudje tako radi gledajo takšne serije in dokumentarce? The Tinder Swindler je v enem tednu imel že več kot 45 milijonov ogledov, Inventing Anna pa več kot 400 milijonov ur ogledov v februarju.

Družbena omrežja so nas namreč spremenila v neke vrste sleparje,obenem pa tudi žrtve goljufij, ki jih vsakodnevno nad nami izvajajo tehnološka podjetja. Obljubljajo, da nas bodo povezali s svetom, obenem pa zbirajo in prodajajo naše informacije.

Večina goljufij se namreč zgodi prav na družbenih omrežjih, ki so bila za goljufe v letu 2021 ena najbolj profitabilnih metod za pridobivanje denarja. Zanimivo je torej, da ljudje še vedno tako radi gledajo spletne goljufe, čeprav smo vsakodnevno obkroženi z njimi.

Tako Leviev (Tindler Swindler) in Delvey (Inventing Anna) sta svoje žrtve pripeljala v življenje in jih ogoljufala z obljubami o bogastvu, glamurju, privatnimi letali in jahtami, dizjanerskimi izdelki in dostopom do najbolj vročih restavracij in klubov - obljube, ki so večinoma prišle preko Instagram slik - te so prikazovale, kako naj bi onedva živela. V resnici pa je šlo za življenjski stil, ki sta si ga želela oba samo želela.

In večina ljudi si z vsakodnevnim pregledovanjem Instagrama in ostalih omrežij želi točno takšen način življenja. Ves čas se nam namreč prikazujejo perfektne fotografije spletnih vplivnežev, ki živijo njihova najboljša življenja, trenutno najbolj znana zvezdnica pa je Kim Kardashian. A težava je, da so najbolj občutljivi na to prav mladi ljudje, saj jim s tem pada samopodoba. A generacija Z naj bi si bogastvo in slavo želela še bolj kot milenijci. 

Zato pazite, da vas splet in družbena življenja ne premamijo do te mere, da si boste želeli samo še tega in boste padli v pest nekoga, katerega glavni cilj je samo izkoriščanje. Ravno zato si je pametno ogledati te dve seriji in prepoznati znake, kdaj nekdo misli resno in kdaj nas nekdo samo vleče za nos.

V trenutni dobi pametnih telefonov, ko ves čas vemo, kje so drugi, se namreč hitro lahko zgodi, da pride do zlorabe podatkov in zlorabe zaupanja. Naj vam spletna omrežja ne zameglijo presoje in vaših vrednot.


Mogoče te zanima tudi?

preberi povezane vsebine

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča