Audi e-tron GT zapeljal na slovenske ceste

Matej Jurgele 16.06.2021
a210281medium

Na slovenski trg je zapeljal popolnoma električni Audi Gran Turismo, in sicer v kar dveh različicah hkrati: kot e-tron GT quattro in kot RS e-tron GT. Oba modela sta močna, hitra in dinamična, oba vozita brez lokalnih emisij. Vsota teh last­nosti ustvarja močan značaj, ki je reinterpretacija ideje Gran Turismo.

Zunanjost je dinamična

Vsaka površina in vsaka linija je usklajena v svojem bistvu – od žarometov, po želji z laserskimi lučmi, do velikega difuzorja na zadku. Njene linije se ponašajo z izjemno aerodinamiko: količnik zračnega upora znaša samo 0,24. Tudi notranjost je v slogu klasičnega Gran Turisma: voznik in sovoznik, ki ju med seboj ločuje široka sredinska konzola, imata športno nizek sedežni položaj, na zadnjih sedežih je dovolj prostora tudi za odrasle potnike. Notranji dizajn s svojo umirjeno eleganco poudarja Audijev napredni značaj.

Gran Turismo je športna potovalna limuzina z visoko ravnjo vozne dinamike, s katere suvereno drsi po cesti. Takšen je tudi značaj Audija e-tron GT. Njegova elektromotorja razvijeta moč 350 kW (476 KM) oziroma 440 kW (598 KM), odvisno od modela. To mu omogoča dinamične pospeške – ravno tako pa je pomemben tudi doseg do 488 kilometrov (WLTP, napovedana vrednost), ki ga omogoča baterija z neto kapaciteto 86 kWh. Njena 800-voltna tehnologija dopušča hitro polnjenje z istosmernim tokom z močjo do 270 kW. Tudi podvozje je v umirjenem ravnovesju med dinamiko in udobjem, k čemur pripomorejo tehnologije, kot so Audi drive select, štirikolesno krmiljenje, uravnavano blaženje, 3-prekatno zračno vzmetenje, električni štirikolesni pogon in zapora diferenciala na zadnji premi. Kolesa imajo premer do 21 palcev, medtem ko zavorni koluti – opcijsko so na voljo iz keramike, ojačane z ogljikovimi vlakni – v premeru merijo do 420 milimetrov. 


Kot vsi Audijevi modeli, je tudi e-tron GT vsestransko povezan. Infotainment, spletne storitve iz ponudbe Audi connect in asistenčni sistemi so plod najnovejšega tehnološkega razvoja. In ker mora biti dinamična umetniška mojstrovina prijetna tudi za uho, je Audi za e-tron GT razvil čisto poseben zvok.

Fotogalerija

Doseg do 488 kilometrov (WLTP, napovedana vrednost) omogoča baterija z neto kapaciteto 86 kWh. Prostornina prtljažnika znaša 405 litrov, drugi prtljažnik pod sprednjim pokrovom nudi še dodatnih 81 litrov prostornine. Zaslon prikazovalnika Audi virtual cockpit plus prosto stoji prostoru, zaslon MMI touch pa je vstavljen v črno lakasto ohišje, ki na videz lebdi nad armaturno ploščo. Zgornji del armaturne plošče je z izrazito linijo ločen od spodnjega, v katerem se skriva uprav¬ljalna enota serijske 3-conske avtomatske klimatske naprave s fizičnimi tipkami. Zadnji elektromotor navor prenaša na dvostopenjski menjalnik. Zunanjost Audija e-tron GT je dinamična umetniška mojstrovina. Vsaka površina in vsaka linija je usklajena v svojem bistvu – od žarometov, po želji z laserskimi lučmi, do velikega difuzorja na zadku. Njegova elektromotorja razvijeta moč 350 kW (476 KM) oziroma 440 kW (598 KM), odvisno od modela. Ohišje baterije je izdelano iz aluminijastih profilov, zunanja lupina pa v celoti iz aluminijastih pločevinastih delov. Tudi aeroakustika je pri e-tronu GT na najvišji ravni. Vetrobransko steklo s protihrupno izolacijo je del serijske opreme, za stranska stekla in zadnje steklo je ta na voljo opcijsko. Za velikimi prečkami pod žarometi in za odprtinami v vogalih enodelnega okvirja mreže hladil¬nika je na obeh straneh po ena nastavljiva odprtina za zajemanje zraka, ki zagotavlja aktivno aerodinamiko.

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča