ID.4 - prvi Volkswagnov električni SUV

Matej Jurgele 24.09.2020
db2020au01552large

Kot pravijo pri Volkswagnu, bo ta kupce navdušil z učinkovitim električnim pogonom, prostorno notranjostjo, najsodobnejšimi asistenčnimi sistemi in privlačnim dizajnom. S tem modelom se bo platforma MEB, ki so jo razvili posebej za električno mobilnost, začela uporabljati na globalni ravni.

SUV-ji so med kupci čedalje bolj iskani. Njihovi tržni deleži rastejo, pravi bum pa doživljajo predvsem kompaktni modeli. ID.4 je Volkswagnov prvi SUV s popolnoma električnim pogonom in se ponaša se s prostornostjo, prilagodljivostjo in vsemi lastnostmi, ki jih kupci cenijo pri SUV-jih.Baterija ima uporabno kapaciteto do 77 kWh (neto) in omogoča doseg do 520 km. Elektromotor, ki je nameščen na zadnji premi, razvije moč 150 kW (204 KM) – to je dovolj, da vozilo od 0 do 100 km/h pospeši v 8,5 sekunde in da doseže največjo hitrost 160 km/h. Z energično vlečno silo, ki je rezultat pogona na zadnji kolesni par, in z 21 centimetri odmika od tal je električni SUV primeren tudi za lažjo terensko vožnjo.

Dinamična podoba

Njegova oblikovna zasnova omogoča zelo dobro aerodinamiko. Že pri osnovni izvedbi so sprednji žarometi skoraj v celoti, zadnje luči pa kompletno realizirane s svetlečimi diodami. Še bolj inovativna je najbolj izpopolnjena različica žarometov: interaktivni matrični LED-žarometi IQ.Light voznika pozdravijo s pomežikom, svetloba njihovih dolgih luči pa je inteligentno uravnavana. Karakter vozila poudarjajo velika platišča z diagonalo do 21 palcev.Dolga medosna razdalja - veliko prostora 

4,58 metra dolgi ID.4 izkorišča arhitekturo Volkswagnove modularne platforme za električna vozila (MEB). Prostornost v notranjosti je na ravni klasičnih SUV-jev naslednjega višjega razreda. Barve in materiali so moderni in hkrati prijetni. Prostornina prtljažnika znaša od 543 do 1.575 litrov, odvisno od položaja naslonjal zadnjih sedežev. V ponudbi opreme za ID.4 najdemo tudi električni pokrov prtljažnika, strešne letve in vlečno kljuko.

Brez fizičnih tipk in stikal 

Med upravljalnimi elementi električnega SUV-ja ne najdemo fizičnih tipk in stikal. Upravljanje sloni na dveh zaslonih – eden od njiju ima diagonalo do 12 palcev in se odziva na dotik – ter na sistemu naravnoglasovnega upravljanja "Hello ID". Opcijsko je na voljo projicirni sistem zaslona s tehnologijo obogatene resničnosti (Augmented-Reality-Head-up-Display), ki nekatere prikaze združuje z realnostjo – navigacijske puščice za zavijanje na primer projicira na ustrezni vozni pas na cestišču. Z navigacijskim sistemom Discover Pro so v vozilu dostopne tudi spletne storitve iz ponudbe We Connect Start. Asistenčni sistemi iz nabora IQ.Drive naredijo vožnjo še bolj sproščeno, predvsem sistem Travel Assist. Programska in strojna oprema za ID.4 sta zasnovani v skladu s povsem novo arhitekturo in ju kupci lahko tudi po nakupu posodabljajo iz vozila.Polnjenje doma, na poti in na daljših potovanjih

Skupaj z modeli ID. prinaša Volkswagen pod imenom We Charge na trg celovit paket storitev za enostavno, povezano in trajnostno naravnano polnjenje električnih avtomobilov. Vedno je na voljo ustrezna rešitev – ko je stranka doma, se odpelje po opravkih ali na daljše potovanje. Na hitri polnilni postaji na enosmerni tok (DC) lahko ID.4 v približno 30 minutah napolni dovolj elektrike za nadaljnjih 320 km vožnje (po kriterijih WLTP, polnilna moč 125 kW).

Trajna električna mobilnost

Vzporedno s tem Volkswagen okoli modelov iz družine ID. gradi cel ekosistem za traj-nostno električno mobilnost. Kupci ID.4 bodo v roke dobili avto, ki bo proizveden z nevtralno bilanco CO2. Če bodo za polnjenje uporabljali elektriko, pridobljeno iz ob-novljivih virov, kot je denimo Volkswagen Naturstrom, bo avto tudi v času uporabe obratoval s podnebno nevtralnim učinkom.


Fotogalerija

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča