Kvalitetnejši, zmogljivejši in cenovno ugodnejši kot predhodnik

Matej Jurgele 16.01.2018
Dacia Duster

Že ob prvih nekaj prevoženih metrih je občutiti, da je Duster udobnejši, lega na cesti boljša. Tudi na terenu deluje karoserija čvrsto, preverjen 4-kolesni pogon pa vas bo pripeljal tja, kamor večina mestnih SUV »terencev« niti zapeljati ne upa. Seveda razlog temu je v uporabi že preverjenih komponent, ki prihajajo iz koncerna Renault-Nissan.

Po čem se loči od predhodnika?

Kot poudarjajo pri Daciji so vsi zunanji elementi oblikovani na novo. Prednji del deluje odločneje. Za to so inženirji prednjo masko zasnovali tako, da na vsaki strani sega vse do žarometov, ki sta potisnjena na skrajni rob prednjega dela, to pa daje vozilu tudi videz večje širine, kljub temu, da mere vozila v primerjavi s predhodnim modelom ostajajo skoraj nespremenjene. Novi prednji žarometi imajo so sedaj obrobljenimi s svetilnimi diodami v tehnologiji LED, ki so razporejene v tri ločene segmente. Bolj položen pokrov motorja z izrazitimi gubami prispeva k izrazito čvrstemu videzu. Bočna linija je višja, za 100 mm naprej pomaknjeno in bolj položno vetrobransko steklo pa podaljšuje prostor za potnike in prispeva k občutku večje prostornosti. Popolnoma prenovljena sta tudi strešna nosilca iz aluminija, ki nadaljujeta linijo vetrobranskega stekla in avtomobilu dajeta tudi bolj dinamičen videz. Kot novost so sedaj na voljo tudi nova 17-palčna platišča iz lahke zlitine. Zadek s širšimi boki razkriva, da gre za novo vozilo, k temu pa seveda pripomorejo tudi popolnoma drugačni zadnji žarometi kvadratne oblike. Širši zaščitni oblogi pod odbijačema spredaj in zadaj opozarjata na pustolovski značaj avtomobila. Zaključek prednjega koloteka je bolj izrazit, obenem pa je tudi ščiti pred umazanijo in poškodbami.

Dodana le preverjena oprema iz koncerna 

Notranjost je bila deležna največ sprememb. Armaturna plošča ima sedaj obliko črke S, s čimer je ta bolj obrnjena k vozniku. K vozniku usmerjen zaslon naprave MediaNav Evolution je sedaj 74 mm višje in se lahko pohvali z eno najmanjših razdalj med očmi in zaslonom na trgu. Prenovljen je tudi sistem upravljanja s klimatsko napravo, katera ima sedaj opcijo avtomatskega delovanja. Nov volan je debelejši, ergonomičnejši in sedaj tudi nastavljiv tako po višini, kot tudi globini. Omenjeni volan nakazuje nove smernice, postopoma pa se bo začel pojavljati tudi v ostalih modelih Dacia. Je elektrohidravličen, s čimer za 35 odstotkov zmanjšuje silo, ki je potrebna za njegovo sukanje, kar se kot dobrodošlo izkaže zlasti pri parkiranju. Poleg tega ima za šest odstotkov manjše prenosno razmerje, zaradi česar je volan bolj odziven, okretnost pa večja tako pri ostrem zavijanju v mestu kot hitri vožnji po ovinkasti cesti. Volanski sistem ima progresivno pomoč, katere raven je odvisna od hitrosti avtomobila, kar prispeva k boljši smerni stabilnosti na avtocesti. Hkrati znatno izboljša odzivnost volana, še zlasti pri terenski vožnji.

Tipke za upravljanje posameznih funkcij so nameščene nad upravljalnikom klimatske naprave in sicer v piano razporeditvi. Tam se poleg ostalih tipk nahajata tipki za nadzor vozila ob spusti HDC in stikalo za vklop kar štirih kamer (dve sta nameščeni na vzvratnih zunanjih ogledalih in ena spredaj ter druga zadaj). Sistem HDC avtomatsko zavira vozilo ob spustu in s tem omogoča natančnejše in lažje krmiljenje. Za ljubitelje terenske vožnje sta na zaslonu s podatki za terensko vožnjo prikazana tudi kompas in trenuten kot nagiba avtomobila. Prvič je pri Daciji na voljo tudi zagon motorja brez ključa in pametna kartica za odklepanje in zaklepanje vozila. Nova osrednja konzola zaradi zamaknjene ročice ročne zavore ponuja več prostora in idealno umeščen gumb za izbiranje načina pogona.

Voznikov sedež ima sedaj opcijsko na voljo naslon za roke, nastavljivo ledveno oporo in nov mehanizem za nastavljanje višine, ki omogoča pomik za 60 mm (prej 40 mm). Poleg tega je sedalni del za 20 milimetrov daljši, kar nudi boljšo oporo stegnom. Sedež z novim okvirjem in gostejšo peno bolj objame telo, zagotavlja v ovinkih čvrstejšo bočno oporo, več udobja in večjo trajnost. Trije ugrezljivi zglavniki zadaj vozniku omogočajo boljšo preglednost nazaj, kadar tam ni potnikov. Novi Duster ima za 27,2 litra odlagalnih in shranjevalnih mest, med katerimi je tudi novi 2,8-litrski predal pod sovoznikovim sedežem.

Terenske zmogljivosti ostajajo

Če je bil prejšnji Dacia Duster mali terenec, ki je zmogel velike napore, to velja tudi za novi model. Ta ohranja vse terenske zmožnosti, ki so prispevale k izjemni uspešnosti prvega rodu tega modela, in jih ponuja v kompaktnih merah; dolg je 4,34 m, širok 1,80 m, ima večjo oddaljenost od tal (210 mm), pristopni kot znaša 30°, sestopni pa 33° pri izvedenki s štirikolesnim pogonom (4x4) oziroma 34° pri izvedenki s pogonom na prednji kolesi, kot prečenja znaša 21°.

K večjemu udobju in boljši legi tako na cesti, kot tudi terenu pripomore okrepljena karoserijo z novima vzdolžnima nosilcema iz debelejše jeklene pločevine z boljšimi mehanskimi lastnostmi, nove strukturne okrepitve prednjih stebričkov in vzdolžnih nosilcev v podu. K večji varnosti pripomoreta dve prednji varnostni vreči, dve strani vreči in sedaj kot novost tudi dve varnostni zavesi in pirotehnični zategovalniki z omejevalniki zatezne sile spredaj in na obeh straneh zadaj. Med dodatne varnostne pripomočke spada tudi opozorilnik za mrtve kote (Blind Spot Warning), ki je sistem s štirimi ultrazvočnimi senzorji, ki so razporejeni okrog vseh štirih vogalov avtomobila. Ti zaznavajo vsako vozilo za ali ob strani avtomobila na razdalji treh do petih metrov. V primeru zaznave nevarnosti se samodejno prižge opozorilna lučka (LED) na zunanjem ogledalu. Če je ob zaznavi nevarnosti v voznikovem mrtvem kotu vključen smernik, opozorilna lučka na vzvratnem ogledalu utripa. Ta sistem deluje pri hitrosti od 30 do 140 km/h.

Motorna paleta
Novi Duster je na voljo z motorji, ki so že preverjeni in dokazani v drugih modelih Skupine Renault:

•   Bencinska motorja SCe 115 in TCe 125 (oba na voljo v izvedenkah z dvokolesnim ali štirikolesnim pogonom) sta vedno kombinirana z ročnim menjalnikom.
•   Dizelska motorja dCi 90 (samo z dvokolesnim pogonom) in dCi 110 (z dvokolesnim ali štirikolesnim pogonom) sta prav tako kombinirana z ročnim menjalnikom, vendar je motor dCi 110 v izvedenkah z dvokolesnim pogonom možno dobiti tudi s samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko EDC.
•   Na voljo je tudi za rabo utekočinjenega naftnega plina (LPG) prilagojena izvedenka bencinskega motorja SCe 115.

Fotogalerija

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča