Intervju: Pika Zrim - Največ je vredna naložba vase

Anja Mrevlje 19.09.2016
Intervju: Pika Zrim

Stopamo v september, ko je modno dogajanje spet živahnejše. Kaj za vas pomeni ta najpomembnejši modni mesec? 

Predvsem konec poletja in prehod v moj najljubši letni čas, jesen, ko si lahko privoščimo največ. Lahko skrijemo, kar nam ni všeč, in poudarimo, kar nam je všeč. Zame je jesen sicer zelo delavna, saj moram spremljati številne novosti, obiskati nekaj aktualnih tednov mode, opremiti in stilirati svoje dame, ki vstopajo v novo delovno leto, in hkrati razčleniti nove predstavitve kolekcij na uporabno in neuporabno modo. 

Se morda spomnite svojega prvega srečanja z modo? Kdo vas je navdušil?

Velik navdih je bila moja mama, ko sem jo vsako jutro opazovala pri urejanju za v službo, kamor nišla nikoli brez urejene frizure, krila ali obleke, diskretnega make-upa in modnih čevljev s peto. Takrat so bili časi, ko je bila ženska bolj ženska in času primerno bolj urejena kot danes. Spominjam se prvih izletov v Italijo in modne hiše Maxi, ki je takrat resnično ponujala pravo nakupovalno doživetje.Tudi jaz poskušam biti takšen vzor svoji hčeri, pa tudi svojim strankam. Lepo je, če imaš iskreno rad, kar počneš. In moda je moja strast. Brezčasna. 

Pred nami sta dva tedna mode vprestolnici. Že kot mlado dekle ste hodili po brveh modnega tedna v Ljubljani.Kako primerjate ti dve obdobji? 

Teden mode, ki se je odvijal vFestivalni dvorani, je bil dogodek, ki je trajal cele dneve, ves teden, in za katerega so vedeli po celotni takratni Jugoslaviji. Danes pa kljub vsem mogočim medijem zelo malo ljudi ve, da se dogaja Fashion Week v prestolnici ali celo na sosednji ulici. Kot ženska sem vesela, ko vidim mlada dekleta, ki se sprehodijo po modni brvi in nam predstavijo najnovejše trende. V celotni zgodbi pa zelo pogrešam modne navdušenke, dame srednjih let. In to tako med publiko kot morda tudi na modnih pistah, saj so prav one tiste, ki so med najboljšimi potrošnicami. Konec koncev je moda posel in šteje le, če si tudi finančno uspešen. Vsekakor je dobro, da imamo po letih zatišja zopet modni teden. Dobro je tako za slovenske oblikovalce kot tudi za ozaveščanje ljudi o pomenu vsega lepega – ne samo oblačenja, tudi obnašanja in spoštovanja do drugače mislečih. Vendar pa mislim tudi, da bo teden mode resnično avtentični Fashion Week, ko ga bodo podprli in živeli z njim prav vsi. Tako mesto Ljubljana kot tudi modne trgovine in blagovnice, zastopniki tujih blagovnih znamk, pa tudi bari in restavracije.

Nakupovanje prek spleta ali v živo? 

Oboje. Nakupovanje z domačega kavča je udobno, vendar ne nadomesti užitka šopinga v evropskih modnih metropolah. 

Kateri je vaš zadnji modni kos v omari?

Saint Laurent gležnjarji s platformo. 

Katere modne kose imate trenutno "v spletni košari"?

Balenciagina shopper torba Market, Balenciagini srebrni gležnjarji, klobuk Maison Michel, hlače in srajca Isabel Marant, jeans Vetements, skratka, kar nekaj. Veliko je neizpolnjenih želja, veliko kosov nabavim za svoje stranke, tako da je moja “košarica” vedno polna. 

Obvezne modne zapovedi te jeseni/zime?

Hlačni kostimi iz žameta in žamet vsepovsod, tudi na čevljih. Še vedno so modni romantični volančki, živalski vzorci, vračajo se osemdeseta leta, revolucionarno pa se podajajo puhovke tudi k elegantnemu stilu. 

PREBERITE ŠE: Intervju: Mira K. Veljić - dama s stilom

Modaje globalno velik biznis, ki narašča. Kako pa je pri nas? Kako preživi trgovina z modo ali posameznik, ki se ukvarja z modo? 

Najverjetneje težko, kakor vsaka panoga pri nas, saj je Slovenija majhen in zelo specifičen trg. Pa tudi vzgojeni smo zelo varčno – namreč mi zastarelega kosa, če ga nismo uspeli uničiti, ne bomo zavrgli ali oddali ali prodali. Nosimo, dokler lahko nosimo. Torej osnova za “pravi modni biznis” zagotovo peša. Meni kot modni blogerki in strokovnjakinji za modo sicer ponujajo takšna in drugačna sodelovanja, a sem pri tem selektivna, saj ne želim postati splošno informacijsko središče za blagovne znamke, temveč želim ostati izkušena blogerka in trendseterka, ki deluje tudi kot individualna stilistka. Tako želim biti zase in za svoje stranke “sito”. Moje dame in nekaj gospodov pač nimajo časa za iskanje novih stilov in materialov in “nove podobe”, zato od mene pričakujejo najboljše. Selektivno,uporabno, lepo modo, z najmanj časovne in finančne obremenitve. 

Letos ste praznovali 50 let. Kako ohranjate kondicijo, skrbite za svoje telo in dušo? 

Rada imam tek, tenis, smučanje, jahanje, sprehode, a sem zagovornica zmernosti pri vseh teh aktivnostih. Spim devet ur, zaradi zdravstvenih težav ne jem glutena in laktoze, spijem od dva dotri litre vode na dan, uporabljam pa tudi specifično kozmetiko, odvisno od obdobja in sezonskih potreb kože. 

Kako izgleda vaš običajni delovni dan? 

Po obveznem zajtrku najprej pregledam novosti na spletu in pregledam elektronsko pošto. Zadnje čase imam veliko delas strankami in komuniciranja s tujino, saj poleg urejanja bloga zastopam nekaj tujih modnih blagovnih znamk. Trenutno sem fokusirana na znamko modnih očal LeSpecs, ki je na našem trgu to poletje požela lepe uspehe, na kar sem ponosna. Poleg digitalnega medija pomagam tudi pri ustvarjanju tiskanega medija in se hkrati ukvarjam s pripravami na lasten modni dogodek. Zelo rada preživim čas v družbi svojega moža in vnuka ter seveda celotne družine. Rada investiram časvase in vanje, saj je to najboljša investicija, ki jo lahko naredi ženska.  

Na nedavnem srečanju ste ganili obiskovalke. Kaj ste jim povedali?

Uvodoma sem se predstavila kot Pika in povedala, da je življenje kot avenija, kajne? Vodi te po ulicah, ki se ponašajo z najlepšimi in malo manj lepimi zgradbami ter mestnimi posebnostmi. Nekatere ulice so glasne, druge pa tihe in mile. Mene je prineslo vse do 50. avenije, po kateri stopam s spoznanji 20-, 30- in 40-letnice. Ženska v mojih letih namreč čuti življenje drugače. Bolj ga ceniš, hkrati pa – ko puščaš za seboj materinstvo in ostale vloge, ki pripadajo mlajšim ženskam – sama sebe odkriješ v novi, a zrelejši luči. Zato si želiš prihajajoča leta preživeti v skladu z dosedanjimi neizpolnjenimi in izpolnjenimi pričakovanji. Ženska je čarobno bitje, v katerem se prepletata krhkost in bojevitost. Lepi so trenutki, ko si ženska “sme” dovoliti, da je krhka, in težki, ko se mora boriti. Zato je najpomembneje, da na primer pri dvajsetih uživate mladost in se ne pustite omejevati. Pri vaših tridesetih se začnejo najlepša leta. Meni je bilo najlepše okrog 35. leta – takrat namreč vsaj veš, česa nočeš. Pri štiridesetih je pomembno ne pozabiti “biti ženska” in se odločno upreti “zobu časa”, kar pomeni, da je treba uspešno uskladiti “svoj zunanji in notranji jaz”. Ko dopolniš petdeseta, veš, česa nočeš in kaj hočeš, kdo si in zakaj si taka, kakor si. In veš, kam greš. Po svoji aveniji. Moja je 50-a. 

THE 50TH AVENUE - sodobna modna spletna prestolnica, za dame z uglajenim okusom in željo po spremembi.
the50thavenue.com

Fotogalerija

Pika Zrim Pika Zrim Pika Zrim Pika Zrim Pika Zrim Pika Zrim Pika Zrim Pika Zrim Pika Zrim

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča