6 razlogov, zakaj se počutite utrujeni

Klavdija Rupar
Foto: Unsplash

Edina stvar, ki je bolj zoprna kot občutek utrujenosti, je da niti ne veste, zakaj ste utrujeni. Spite normalno, osem ur na noč, vaša soba je temna in hladna, zaspite ob dobri knjigi in ne ob pregledovanju družbenih omrežij in gledanju Netflixa, a vseeno se vsakodnevno počutite utrujeno. 

Spanec je sicer glavni faktor pri utrujenosti, a še zdaleč ni edini. Pomembna je tudi prehrana, nivoji hormonov in gibanje. In če kaj od tega ni v ravnotežju, se lahko spremeni v vsakodnevno utrujenost. Mogoče se vam najboljša rešitev zdi kava, a v resnici vam lahko ta čudežni napitek vse samo še poslabša. Kateri so torej faktorji, ki vplivajo na vaše nivoje energije? 

Pijete preveč kave

Večina ljudi obožuje kavo, saj je velik vir antioksidantov in vas zjutraj zagotovo zbudi. A težava nastane, ko jo spijete preveč in hitro lahko postanete odvisni od nje. Ankete kažejo, da so ljudje, ki zmanjšajo vnos kave ali se ji popolnoma odpovejo, zjutraj precej manj utrujeni.


Vaši hormoni niso v ravnovesju

Hormonska neravnovesja so nekaj normalnega, a jih je precej težko prepoznati. Nadledvične žleze so največkrat vzrok dnevne utrujenosti. Nadledvične žleze producirajo hormone in regulirajo vaš odziv, vsakodnevni stres pa te funkcije lahko vrže iz ravnotežja. Težava je, da sploh ne veste, da ste pod stresom, ampak se to pokaže šele v fizičnih težavah in ena izmed teh je tudi utrujenost. Pametno je, da iz življenja odstranite čim več stresa in težav.

Premalo se sproščate

Pomembno je, da se znebite stresa, zato si v dnevno rutino vpeljite rituale, ki bodo sprostili vaše telo in duha. Izvajajte jogo, nekaj minut meditirajte ali samo poslušajte najljubšo pesem. Ko bodo težave prišle, bosta vaše telo in duh pripravljena na spopadanje z njimi.

Ne dobivate dovolj dnevnih hranil

Neuravnotežena prehrana se lahko igra z vašimi nivoji energije. Utrujenost je ponavadi telo, ki vam govori, da nekaj potrebuje in to so največkrat vitamini in hranila. Izogibajte se procesirane hrane in sladkorja ter se držite uravnotežene diete zdravih maščob, proteinov in ogljikovih hidratov. 

Ne telovadite dovolj pogosto.

Več raziskav je pokazalo, da več kot telovadite, več boste imeli energije. Če premalo telovadite, se potrudite in se odločite za eno vadbo, ki jo izvajajte nekajkrat na teden, ali le pojdite vsaj na sprehod po kosilu. 


Dehidrirani ste

Če ne pijete dovolj, je utrujenost eden prvih simptomov. Pijte dovolj vode in vaša zbranost ter nivoji energije se bodo povišali.

Mogoče te zanima tudi?

preberi povezane vsebine

Izbor urednika

Spletni urednik, Anja Mrevlje, priporoča