To je Nova Škoda Octavia

Matej Jurgele 13.11.2019
Nova Škoda Octavia

Škoda Octavia je najbolje prodajani karavanski model v Evropi. Zato bo Škoda Auto najnovejšo generacijo svoje prodajne uspešnice na trgih najprej predstavila s karavansko različico, limuzinska pa bo sledila nekaj tednov kasneje.

Emocionalen zunanji dizajn in povečane dimenzije

Optične poudarke pri Škodi Octavii predstavljajo nov spodnji del sprednjega odbijača in ostro začrtani novi žarometi. Večje dimenzije prinašajo več prostora. S 4.689 milimetri je nova Škoda Octavia Combi četrte generacije od svoje predhodnice daljša za 22 milimetrov, v širino se je povečala za 15 milimetrov na 1.829 milimetrov (limuzina se je v dolžino podaljšala za 19 milimetrov na 4.689 milimetrov, v širino pa za 15 milimetrov na 1.829 milimetrov). 

Za mogočno podobo pa poskrbijo aluminijasta platišča v velikosti do 19 palcev. Nov dizajn pa prinaša tudi enega izmed najboljših količnikov zračnega upora na svetu, hkrati pa so zato nižje tudi njene vrednosti emisij CO2 in porabe. 

Prva Octavia s celostnimi matričnimi LED-žarometi 

Sprednji žarometi in zadnje luči uporabljajo sodobno LED-tehnologijo. Najboljša različica Octavie se ponaša s še eno posebnostjo – s sistemom celostnih matričnih LED-žarometov. Ta ustvari svetlobni snop, sestavljen iz več segmentov, ki jih je mogoče ločeno krmiliti. Tako so pri vožnji lahko vedno vključene dolge luči, ki pa ne slepijo drugih udeležencev v prometu . Prvič so žarometi opremljeni tudi z dinamičnimi smerniki.

Nov koncept notranjosti in izjemna prostornost

Potniki imajo na zadnjih sedežih s sedanjimi 78 milimetri še več prostora za kolena kot doslej. Prostornina največjega prtljažnika v razredu je pri različici Combi narasla na 640 litrov, pri limuzini pa na 600 litrov. 

Novi volan ima sedaj le dva kraka, krasi pa ga kromirana letev. Octavia kot prvi Škodin model nudi projicirni sistem, ki pomembne informacije, kot so hitrost ali navigacijski napotki, projicira direktno na vetrobransko steklo v neposredno vidno polje voznika. Pri večfunkcijski različici je s tipkami in novimi vrtljivimi gumbi v videzu kroma skupno mogoče izvesti 14 različnih funkcij. Preoblikovani so bili tudi sredinska konzola, vratne obloge in armaturna plošča. Prvič so na voljo hrbtu zelo prijazni ergonomski sedeži, ki poleg ogrevanja po želji nudijo tudi masažno funkcijo in hladno prezračevanje.

Nova Škoda Octavia bo ob prihodu na trg na voljo v izvedbah opreme Active, Ambition in Style. Tekom prihajajočega leta bosta ponudbo dopolnili še robustna Octavia Scout in športna Octavia RS.

Premierno: inovativni asistenčni sistemi, kot sta asistenca za ovire in opozorilo ob izstopanju

V četrti generaciji Octavie je predstavljenih veliko novih asistenčnih sistemov, od katerih jih je nekaj za modele Škoda na voljo prvič. Nova asistenca za ovire v primeru nevarnosti trčenja s pešcem, kolesarjem ali drugim vozilom z aktivnim ojačanjem navora volana vozniku pomaga, da v idealnem primeru z nadzorovanim izogibom prepreči trčenje. Opozorilo ob izstopanju vozniku pred odpiranjem vrat prikaže, če se od zadaj približuje drugo vozilo ali kolesar. Z zaznavanjem rok vozilo preverja, ali se voznik redno dotika volana ali morda zaradi kritičnega zdravstvenega stanja nima več nadzora nad vozilom. Če pride do takšne kritične situacije, lahko sistem Emergency Assist zaustavi vozilo.

Sodobni motorji z visoko učinkovitostjo in premiera za blago hibridno tehnologijo

Dizelski in bencinski motorji bodo dopolnjeni še z izjemno okolju prijaznim pogonom na zemeljski plin (CNG), s priključnohibridnimi različicami in prvič v Škodini zgodovini tudi z motorji z blago hibridno tehnologijo. Pri trivaljniku 1.0 TSI z močjo 81 kW (110 KM) in štirivaljniku 1.5 TSI z močjo 110 kW (150 KM) sta pri opremi s 7‑stopenjskim menjalnikom DSG uporabljena 48‑voltni jermenski zagonski alternator in 48‑voltna litij-ionska baterija. S tem so omogočeni 'jadranje' s popolnoma izključenim motorjem, regeneracija energije pri zaviranju in podpora motorju z električno funkcijo 'boost'. Motor 2.0 TSI z močjo 140 kW (190 KM) pa je ekskluzivno na voljo s štirikolesnim pogonom in 7‑stopenjskim menjalnikom DSG. 

Priključnohibridni pogon v dveh različno močnih izvedbah

Po Škodi Superb iV – prvem Škodinem modelu s priključnohibridnim pogonom – češka znamka sedaj tudi za novo Octavio ponuja bencinski motor 1.4 TSI – pri Octavii iV v kombinaciji z elektromotorjem – in to celo v dveh različno močnih izvedbah. Poleg različice s sistemsko močjo 150 kW (204 KM) je predvidena še različica z močjo 180 kW (245 KM). Obe bosta opremljeni s 6‑stopenjskim menjalnikom DSG.

Več na: skoda.si

Fotogalerija

Nova Škoda OctaviaNova Škoda OctaviaNova Škoda OctaviaNova Škoda OctaviaNova Škoda OctaviaNova Škoda OctaviaNova Škoda OctaviaNova Škoda OctaviaNova Škoda OctaviaNova Škoda OctaviaNova Škoda OctaviaNova Škoda OctaviaNova Škoda OctaviaNova Škoda OctaviaNova Škoda OctaviaNova Škoda OctaviaNova Škoda OctaviaNova Škoda OctaviaNova Škoda Octavia

Mogoče te zanima tudi?

preberi povezane vsebine

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča