Nuša Gnezda - za zmernost je potrebna zrelost v glavi

Klavdija Rupar 14.10.2020
img1359.jpeg

Nuša Gnezda je simpatična fitnes trenerka, ki pa se sploh ne želi predstavljati s to besedno zvezo. Meni namreč, da je fitnes pri nas povezan z obsedenostjo, njen pristop pa je pravo nasprotje tega. Je diplomantka Fakultete za šport, kjer še vedno sodeluje kot zunanja sodelavka, usmerila pa se je predvsem v delo z ženskami, še posebej v poporodno vadbo. Pravi, da je najprej mama, partnerka in prijateljica. Na svet gleda skozi preproste oči, ceni vrednote, ki so že izumrle in to želi prenesti tudi na ljudi, na katere vpliva preko družbenih omrežij.

Nad gibanjem in vadbo ste navdušeni že od malih nog. S katerimi športi ste se ukvarjali pred fakulteto, kaj počnete sedaj?

Moja energija ne bi zdržala, če se ne bi ukvarjala s športom. Kot majhna sem se ukvarjala z različnimi športi, košarka, atletika ... Potem sem prišla v srednjo šolo, kjer so me hormoni odnesli in sem uporniško opustila treniranje altetike. Sledila so leta, ko sem se tako močno odaljila od svoje narave, da sem padla v prehransko motnjo, kar me je spet potegnilo v šport in študij na Fakulteti za šport. Dvajseta so bila raziskovanje vseh možnih fitnes sistemov in diet. Trideseta pa ustaljen način, ki mi prinaša zadovoljstvo, sprejemanje in veselje. Najraje kolesarim (gorsko kolesarjenje) surfam na valovih in z jadrom, kar me povezuje s potovanji. Z vsemi športi pa se ukvarjam NEOBREMENJENO. 

Dokončali ste Fakulteto za šport. Kako se je potem naprej odvijala vaša poslovna pot?

Kot pripravništvo v fitnesih, sodelovanje z mentorji, ki so mi dali znanje, delo praktično zastonj, samo da sem dobila izkušnje. Kasneje sem začela delati kot osebna trenerka. Po rojstvu sina pa sem se specializirala za delo z nosečnicami in ženskami po porodu. Sedaj je to preraslo v kar veliko podjetniško pot. Ker nisem več mogla pokrivati vseh osebnih obravnav, sem se 3 leta nazaj odločila za spletni program FITMAMI, ki je sedaj skupnost več tisoč deklet iz cele Slovenije in tudi tujine.

Specializirali ste se predvsem za vadbe za mamice. Koliko časa se ukvarjate že s tem in ali ste se vsega naučili sami?

Prav s populacijo mamic se ukvarjam slabih šest let. Ja, vse sem se naučila sama z raziskovanjem znanstvene literature, udeležila sem se 101 webinarja. Kar mi je kradlo spanec, saj so bili webinarji v živo iz Amerike:) Ni mi žal, čeprav če pogledam nazaj, ne bi ponovila istega scenarija. 

Ponujate online programe Fit mami, Fit mami 2, Fit Bejba, vadba za nosečnice in vadba po porodu. 

Gremo od začetka. 

Za nosečnice - je nosečniški program, primeren za celotno nosečnost. Ponuja različne težavnostne stopnje

Po porodu - je program, ki se osredotoča na vaje, ki so varne za po porodu, ki vračajo mišicam moč. Vsebuje pa tudi veliko dihalnih in sprostilnih tehnik.

FITMAMI1 - Je šestmesečni program za vse mamice, ne glede na tom kdaj so rodile ( šest mesecev ali 10 let nazaj). Je program za krepitev in oblikovanje telesa, ki temelji na tem, da je ensotaven za uporabnico. Vzame malo časa, vsebuje vaje za celo telo in ne izčrpa mamice, ki ji ima zraven še kup obveznosti. Zraven prejmejo elastiko, ki jo potrebujejo za izvajanje vaj, knjižico receptov in kup e-knjižic z recepti in nasveti.

FITMAMI2 - Veliko si jih želi nadaljevati in zato smo septembra letos ustvarili še nadaljevanje, kjer so treningi z utežmi in je na splošno bolj zahteven program, vendar z istimi načeli, da ne vzame veliko časa.

FItbejbo je zamenjela fitmami 2.


A za vaše vadbe se ne odločajo zgolj nove mame, ampak tudi druge ženske, ki še nimajo otrok ali so otroci že starejši. Kakšen profil žensk (ali moških) najbolj pogosto kupi vašo vadbo?

Tako je, v programu imam veliko takšnih, ki so rodile leta nazaj. In velikokrat v to potegnejo tudi svoje partnerje. To so ženske, ki so večinoma nad 30, ki si želijo poleg lepega telesa  tudi zdravje, energijo, samozavest in neobremenjenost s prehrano.

Vadbe so 20-minutne, sestavljene iz kardia in uteži. Zakaj tako kratke vadbe? Je manj res več?

Ja tako je. Večina ljudi odvrne že misel, da bi morali telovadit eno uro na dan, vsak dan. Vsak, ki je poskusil tak način ve, da je tak tempo nevzdržno vzdrževati dlje časa in zato večina kmalu po tem odneha. 20-30 minut na dan, si lahko vzame vsak, če je trening pametno sestavljen, je to dovolj za kondicijo in moč. Vedno pa predlagam tudi aktivnosti v naravi. Pozabljamo, da sta počitek in regeneracija ravno tako, če ne bolj pomembna od samega treninga. Moje načelo je treniraj pametno in ne še več.

Kakšen je vaš pogled na vadbo in zdrav način življenja? Kako najti neko zmernost?

Predvsem v tem, da ti nekaj ne predstavlja bremena, ker potem to ni več zdravo. Če se vadba in prehrana lepo vpletata v življenje, potem je to to. Če imamo v mislih, da je neka hrana prepovedana, potem bo želja še večja. Če gremo all in, bomo najverjetneje hitro spet na starem nezdravem načinu. Če smo po vadbi izčrpani za druženja in igro z otrokom, potem nima smisla. Skratka neka zmernost, za katero jaz pravim, da je potrebna zrelost v glavi.

Sami spodbujate zmernost tako pri prehrani kot pri vadbi. Zakaj je to zmernost tako težko najti v vseh vidikih življenja?

Ker sta tempo in pričakovanja neznosna. Kakor sem rekla, najprej se moramo vprašati, za koga sploh to počnemo. Razumem, da ne moremo kar prenehati delati 8 ur, da ne moremo dati otrok stran od hiše.  Lahko pa smo bolj prijazni do sebe in če se trudimo vsaj malo boljše, je to dovolj. Naprimer ni treba, da imamo vse obroke v dnevu popolne, vendar vsaj tam, kjer lahko, izbiramo bolje zase. 

Ste izredno iskreni in povsem drugačni od ostalih fitnes trenerjev. So ljudje navdušeni nad vašo iskrenostjo? 

Na tem sem zrastla in večinoma so. Ljudje so siti laži, ker je večina poskusila že z vsem in vidijo, da je na papirju vse lepo, v realnem življenju pa ni mogoče. Nekateri na začetku niso, po nekaj letih pa dobim isti mail od osebe, ki sem ji stopila na žulj (se je mogoče prepoznala v opisu) in je potem čez čas dojela in je navdušena nad miselnostjo, ki ji je spremenila življenje. Takšnih je kar nekaj. Ponovno ponavljam, za to moraš dorasti.

Večinoma pa ja, so zelo navdušeni. Nikoli pa ne moreš biti vsem všeč. Hvala bogu.


Na svojem Instagram profilu promovirate zgolj samo svoje storitve in ponudbe. Ste razmišljali, da bi se kdaj povezali še s kom drugim, tako kot to počne večina influencerk? 

V preteklosti sem sodelovala z različnimi podjetji, vendar vedno s takšnimi, ki so v povezavi z mano. Tudi sedaj še kdaj sprejemem kakšno sodelovanje ( zelo redko). Glede na to, da od mojih programov živi kar nekaj ljudi, moram paziti kakšno vsebino dajem gor. Vseeno pa so kakšne ponudbe mamiljive. Še vedno sem ženska in ko mi ponudijo sodelovanje z oblekami, težko rečem ne, pa vendar to storim, ker vem, kam si želim peljati svoj IG profil. Potem se v meni malo stepeta hudiček in angelček. Kar velikokrat pa priporočim kaj, kar sploh ni sodelovanje, ampak se mi kakšna stvar zdi super in jo promoviram brezplačno, sploh če je to od slovenskih ustvarjalcev, nekaj kar je nepoznano.  

Kaj je tisti vidik vašega dela, ki vas najbolj navdušuje in izpopolnjuje?

To, da dnevno dobivam cele povesti žesnk, ki sem jim spermenila življenje na bolje. To je tisto, zaradi česar vsak dan vstanem dobre volje in motivirana za delo.

Predkratkim ste predstavili nov program Fit Mami 2. Se v bližnji prihodnosti lahko pričakuje še kaj novega?

Ja lahko in bo super uporabno. Naj pa zaenkrat ostane skrivnost.

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča