Svet smo ljudje. In dober marketing …#1

Anja Mrevlje 29.11.2016
Svet smo ljudje. In dober marketing …#1

Sosedje iz Hrvaške nas še vedno ''ljubkovalno'' imenujejo ''Dežela'', in sicer po izredno uspešnem in priljubljenem televizijskem oglasu in sloganu ''Slovenija, moja dežela'', trenutni slogan in serija oglasov ''čutim Slovenijo'' (I feel Slovenia) pa prav tako žanje pohvale po vsem svetu. Tekmovanje za najbolj privlačno in inovativno predstavitev turistične destinacije postreže z vedno novimi domiselnimi oglasi.

I ❤  NY

Znameniti logo I ❤  NY je uradni zaščitni znak, ki ga zvezna država New York uporablja za promocijo turizma že vse od leta 1977. Znak si je v taksiju, med vožnjo na sestanek, zamislil Milton Glaser, grafični oblikovalec, ki je imel nalogo grafično oblikovati slogan ''I love New York'' (ljubim New York) oglaševalske agencije Wells Rich Greene. Najprej si je znak zamislil v ravni vrsti, potem pa je črki NY prenesel pod črko I in znak v obliki srca. Glaser je priznal, da ga je za podobo znaka podzavestno navdihnila umetnina ameriškega umetnika Roberta Indiane, ki je leta 1966 ustvaril znak Love, eno kultnih umetnin pop arta, ki danes stoji v središču New Yorka. Logo je postal ikona pop kulture in prodajalne spominkov po vsem svetu znak prirejajo za prodajo predmetov z imenom različnih mest, kar je v nasprotju z zakonom. Kljub nenehnemu prizadevanju po večjem nadzoru nad uporabo znaka je skoraj nemogoče preprečiti uporabo kultnega znaka v druge namene kot le za promocijo lepot zvezne države New York.

Kar se zgodi v Vegasu, ostane v Vegasu

Leta 2003 se je igralniška meka svetovni javnosti prvič predstavila pod sloganom ''What happens in Vegas stays in Vegas'' (kar se zgodi v Vegasu, ostane v Vegasu). Slogan, ki so ga skovali na sestanku oglaševalske agencije R & R Partners, je postal eden najbolj slavnih v modernem turističnem marketingu in ena od najbolj citiranih in uporabljanih oglaševalskih kampanj v zgodovini. Navdihnil je Usherjevo pesem, trilogijo Prekrokana noč (Hangover), uporabljen je bil v govoru ameriške prve dame Laure Bush in bil je zadnja misel ene od podelitev Oskarjev. Nič čudnega torej, da so se v mestu luči leta 2013 odločili, da slogan ponovno obudijo in nadaljujejo s snemanjem zabavnih oglasov, ki potencialnim obiskovalcem sporočajo, da v Las Vegasu lahko počnejo tudi stvari, ki jih ne bi zaupali niti bližnjim prijateljem.

Las Vegas News Bureau.

Neverjetna Indija

Pobuda za eno najbolj uspešnih in predvsem barvitih oglaševalskih kampanj je leta 2002 prišla s strani indijske vlade, ki je raznoliko državo želela predstaviti kot atraktivno turistično destinacijo. Nalogo so zaupali oglaševalski agenciji Ogilvy & Mather, ki si je zamislila serijo televizijskih in tiskanih oglasov pod imenom Incredible !ndia (neverjetna Indija), v njej pa se je osredotočila predvsem na različne vidike indijske kulture in tradicije in v ospredje postavila jogo, spiritualnost in festivale, ki so bili tako uspešni, da se je ministrstvo za kulturo leta 2009 odločilo kampanjo razširiti tudi na domači trg in s pomočjo slogana ''Atithi Devo Bhava'', kar v sanskrtu pomeni ''gostje so kot bog'', Indijce izobraževati o pomenu ohranjanja kulture in tradicije, gostoljubja in čistoče.

Danska za potomce

Ena najbolj razvitih držav na svetu se bolj kot z obiskom tujcev ukvarja s svojim prirastkom oziroma padajočim trendom rojstev. Ker manj otrok pomeni grožnjo socialnemu sistemu, posledično pa tudi turizmu, je potovalna agencija Spies lani posnela oglas ''Do it for Mom'' (naredite za mamo). Sporočilo oglasa jasno nagovarja Dance, naj poskrbijo za potomce. Če že ne mislijo na dolžnost do svoje države, naj pomislijo na srečo bodočih babic, ki se bodo končno razveselile vnukov. In kako do več malih Dancev? Oglas namreč nagovarja ženske brez vnukov, naj svoje otroke pošljejo na počitnice v sončne kraje, saj športne aktivnosti in sprostitev povečajo možnost spočetja za polovico. Oglas je nemudoma postal senzacija, časopis Politiken pa je letos junija sporočil, da poleti pričakujejo kar 16.200 novih rojstev, kar je bilo natanko devet mesecev po lansiranju oglasa.

Arhiv agencije Spies.

Besedilo: Jasmina Dvoršek

Izbor urednika