jogaalipilatesfotofreepik

Joga ali pilates ... Katera vadba vam bolj ustreza?

Klavdija Rupar

Za pilates in jogo marsikdo misli, da sta precej enaki oz. vsaj zelo podobni vadbi. Kar pa ni čisto res. Obe spadata pod vadbo nizke intenzitete, ki je primerna za vsakogar, še posebej pa sta primerni, če imate kakšne poškodbe. 

Obe poskrbita za boljše zavedanje telesa in dihanja, saj je pri obeh vadbah skozi celotno gibanje izrednega pomena, da se osredotočite na svoje dihanje, ki vam pomaga, da ostanite močni in prizemljeni. Obe lahko izvajate na podlagi in ne potrebujete drugih pripomočkov. Če imate radi šport, ali pa ne ... Tukaj pa se večina primerjav konča.

pexels alexy almond 3756527

Razlika med jogo in pilatesom

Joga je starodavna indijska vadba, ki jo lahko datiramo tudi več kot 5000 let nazaj. Vsebuje elemente lepe drže, dihanja in meditacije, ki vam bo pomagala pri boljšem fizičnem in psihičnem počutju. Glavni cilj joge je, da se močno povežete s svojim telesom in mislimi. 

Pilates je precej mlajša vadba, v 20. letih prejšnjega stoletja jo je razvil Joseph Pilates, ki je pomagal vojnim veteranom med prvo svetovno vojno sanirati nastale poškodbe. Pri pilatesu gre za učenje, kako z mislimi kontrolirati mišice, predvsem trebušni predel. Gre za gibanje na počasen, natančen način, ki vsebuje vaje za moč. Močno se osredotoča na mišice jedra in stabilnost telesa.

Pri pilatesu izdihnete, ko napnete mišico, pri jogi pa je ravno obratno. Prav tako ima joga precej več različic od pilatesa. Nekaj najbolj znanih je vinyasa, hatha, bikram, yin yoga

Joga je bolj umirjena, saj gre za počasno gibanje med različnimi pozami, pri katerih telesno težo uporabite za upor. Fokusira se na izboljšanje ravnotežja, fleskibilnosti in povezanosti telesa in misli.

Pilates je malenkost hitrejši od joge in pri njem ni toliko fokusa na čujenčnosti. Poznamo dve vrsti pilatesa: klasičen pilates in sodobnejši. Klasičen je sestavljen iz 34 različnih gibov, sodoben pa dodaja še koreografijo. 

Prednosti joge

Joga je odlična vadba za telo in misli. Poskrbi, da se bolje zavedata svojega telesa, izboljšuje moč, ravnotežje, fleksibilnost in mobilnost. Pomaga lahko pri bolečinah v križu, zmanjša artritis in vas nauči, kako dihati s prepono. Prav tako lahko pomaga pri depresiji, tesnobi in zmanjšuje vnetja v telesu. 

Prednosti so tako fizične kot mentalne, saj joga poskrbi za globoke povezave med mislimi, telesom in duhom.

pexels elina fairytale 3822906

Prednosti pilatesa

Pilates je malenkost hitrejši in bo poskrbel tudi za malenkost bolj boleče mišice. Pri vadbi delajo prav vse mišice telesa, poskrbi pa za boljše ravnotežje in močno telo ter boljšo fleksibilnost. Prav tako zmanjša možnosti za poškodbe in izboljša vašo držo. 

Redna vadba pilatesa bo poskrbela za bolj oblikovane mišice, po sami vadbi pa se boste počutili lažje in bolj umirjene. Pilates namreč zmanjšuje pritisk v telesu in mislih, uči pa kontrolo, ravnotežje in umirjenost. Pri redni vadbi pomaga tudi pri izgubi odvečne teže. 

Kaj je boljše? Pilates ali joga?

Odgovor je odvisen od posameznika. Kaj je tisto, kar iščete? Če si želite boljših rezultatov pri drugih akrivnosti, je bolje izbrati pilates, saj se res osredotoča na mišice jedra in stabilnost. Obenem pa gre za vadbo nizke intenzitete, ki bo poskrbela tudi za izziv, saj poskrbi za mišice celega telesa. 

Če si želite umiritve in iskanje zena, pa je bolj primerna joga, saj poskrbi za odlično povezavo med telesom in mislimi. Za veliko ljudi joga niti ne telovadba, ampak bolj način za osredotočanje nase in čas brez stresa. 

pexels alexy almond 3756521

Mogoče te zanima tudi?

preberi povezane vsebine

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča