(Pri)mestni okretnež

Matej Jurgele 18.05.2018
Mercedes-Benz A

Novi razred A ni odrasel zgolj v dimenzijskem pogledu, temveč se vse bolj spogleduje s tistim, kar ponujajo večji, dražji ali imenitnejši mercedesi. Predstavlja se predvsem z novo platformo, ki pomeni novo poglavje pri uvajanju umetne inteligence v avtomobile in obenem predstavlja oblikovno revolucijo. Zahvaljujoč dinamičnemu dizajnu in intuitivnemu upravljalnemu konceptu multimedijskega sistema MBUX. Multimedijski sistem MBUX kombinira intuitivno in naravno rabo z inteligentnim in samoučečim programom, ki si zapomni nastavitve in navade uporabnika vozila. V določenih voznih situacijah lahko prvič vozi polavtonomno, na voljo pa ima tudi izjemno inteligentne žaromete MULTIBEAM LED, ki omogočajo še boljšo varnost.

Razred A je odrasel

Kljub temu, da je pomlajen in športnega videza, je avto pridobil na prostornosti in udobju, hkrati pa nudi visoko tehnologijo iz najbolj luksuznega segmenta. Z izboljšanim vzmetenjem in prenovljenimi motorji se vozi kot avto iz višjega cenovnega segmenta, z varnostnimi asistenčnimi sistemi pa v svojem segmentu zaenkrat še nima konkurence.

Razred A je z izidom nove generacije na voljo v treh pogonskih različicah, z dvema 4-valjnima bencinskima motorjema A 200 z močjo 120 kW (163 KM) in A 250 z močjo 165 kW (224 KM) ter 4-valjnim dizelskim motorjem A 180 d z močjo 85 kW (116 KM). Ostale pogonske izvedbe bo možno naročiti julija 2018 (A 160, A 180, A 220 4MATIC) in oktobra 2018 (A 200 d, A 220 d in Mercedes-AMG 35 4MATIC). Bencinski motorji imajo serijsko vgrajen filter delcev, pri dizelskih motorjih pa se s tehnologijo AdBlue® zmanjšujejo izpusti škodljivih delcev.

Progresiven sprednji dizajn z nizkim pokrovom motorja, strmo prednjo masko z ozkimi žarometi v tehnologiji MULTIBEAM LED, elementi v kromu, diamantno motorno masko in enojno lamelo poudarjajo športni videz. Vozilo je daljše za 120 milimetrov, medosje pa za 30 mm, kar se odraža v večji prostornosti v potniški kabini.

Videz letalskih turbin

Redefinirana notranjost z modernim in avantgardnim videzom je oblikovana s posebnim dizajnom: prvič ni več prekrivala nad kombiniranim in/ali sredinskim zaslonom na armaturni plošči. Armaturna plošča je razvlečena v obliki kril od enih vrat do drugih brez vizualnega razlikovanja. Dvodelni zaslon je povsem samostoječ, zračne reže spominjajo na videz letalskih turbin in dajejo vozilu bolj športni izgled. Kadar spreminjamo temperaturo, se osvetlijo v modro ali rdečo barvo. Za boljše počutje je na voljo ambientalna osvetlitev v 64 različnih barvah, kar je 5-krat več kot pri predhodniku.

Z glasovnim upravljanjem z ukazom »Hey Mercedes« prikličemo voznega asistenta, ki prisluhne našim željam. Upravljamo lahko različne funkcije, kot so vklop gretja sedežev, sprememba temperature v kabini, izbira radijske postaje, sprememba barv ambientalne osvetlitve, izbiro želene poti v navigacijski napravi ipd. To novost prinaša kot prvi serijski proizvajalec avtomobilov. Zanimivost je ta, da pravzaprav ne obstajajo točno določeni ukazi, temveč se lahko s sistemom MBUX skoraj že pogovarjamo. Tako lahko npr. ohladimo potniški prostor preprosto tako, da rečemo: »Hey Mercedes, it is hot.« Vožnja je še bolj enostavna in vozniku še manj odvrne pozornost od prometa.

Serijsko je nov razred A opremljen s sistemom Active Brake Assist, sistemom PRE-SAFE® PLUS za zaščito potnikov v primeru trka od zadaj in sistemom Active Lane Keeping Assist, ki lahko v primeru zapuščanja voznega pasu vključi enosmerno zaviranje in avto postavi nazaj v svoj pas.

Fotogalerija

Koeficient upora znaša 0,25, s čimer je avto še bolj aerodinamičen. Mercedes-Benz AMercedes-Benz AMercedes-Benz AMercedes-Benz AMercedes-Benz AMercedes-Benz AMercedes-Benz AMercedes-Benz AMercedes-Benz AMercedes-Benz A

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča