Poslovite se od stresa

Klavdija Rupar 21.11.2023
pexels-andrea-piacquadio-3807730

Stres je prisoten v našem vsakdanjem življenju. Kaže se lahko s fizični znaki ali psihični znaki, dolga izpostavljenost stresa pa nam onemogoča lepo in dolgo življenje ter nas lahko pripelje tudi do hujših fizičnih in psihičnih bolezni.

Se stresu lahko izognemo?

Skoraj nemogoče je, da bi se stresu povsem izognili. Je del vsakega človeškega življenja, obstajajo pa načini, ki pomagajo regulirati ta stres. Namesto, da vam predstavlja težavo naj vas opolnomoči, da naredite pomembne spremembe. Rezultati pa vam lahko na dolgi rok spremenijo življenje.

Stres se lahko na različne načine kaže v vašem telesu. Te znake lahko delimo na psihične in fizične.

Fizični znaki stresa:

  • mišična napetost
  • težave s prebavo
  • povečano bitje srca
  • težave z dihanjem
  • težave s kožo
  • poslabšan imunski sistem
  • težave s spanjem

Psihološki znaki stresa:

  • tesnoba
  • depresija
  • razdražljivost
  • težave s koncentracijo
  • slabši spomin

Prepoznajte, kaj vas spravlja v stres

Če si želite začeti regulirati stres, je najbolj pomembno, da ugotovite, kaj vam povzroča stres. V bližini imejte dnevnik in vanj zapišite trenutke, ko se še posebej počutite tesnobne in preveč obremenjene. Naj bodo to izkušnje, ljudje ali situacije. Iščite vzorce in povezave. Obenem pa se opazujte, kako stres vpliva na vaše fizično in psihično dojemanje.

Kako regulirati stres?

Postavite meje

Najbolj pomembna stvar so meje. Poskrbijo, da omejite določene ljudi, naloge in izkušnje, ki vam v določenem trenutku povzročajo stres. Tako boste naredili prostor za boljše počutje, motivacijo in srečo. S postavljanjem mej boste ugotovili, kaj prekorači vaše meje in boste te dogodke in ljudi lažje prepoznali.

Skrbite za svoje telo

Ko pozabite na svoje telo, bo stres prevzel krmilo. Zato je najbolj pomembno, da jeste dovolj in da je vaša hrana polna sadja, zelenjave, oreškov in beljakovin. Potrudite se za večji vnos vlaknin in zmanjšajte vnos kofeina.

pexels anna shvets 4226221

Odkritje podporne navade

Če niste v skladu s svojim telesom, vam vaše navade bolj škodujejo kot koristijo, kar pomeni, da vam povzročajo stres. Zato je potrebno, da identificirate spremembe v vaših navadah. Končajte toksično prijateljstvo, naredite si svojo jutranjo ali večerno rutino. Sporijemanje s stresom potrebuje podporne navade.

Poiščite tehnike, s katerimi si pomagate pri stresu

Najdite načine, s katerimi se boste pomirili in poskrbeli, da stres ne bo vplival na vaše življenje. Najdite hobije, v katerih uživate. Lahko je to slikanje, glasba, sprehodi v naravi, joga kuhanje ali pa se udeležite stand upa. Poiščite načine, pri katerih se počutite dobro in vam pomagajo v vsakodnevnem življenju.


Mogoče te zanima tudi?

preberi povezane vsebine

Izbor urednika