Najzmogljivejši Golf vseh časov - Golf R

Najzmogljivejši model najuspešnejšega Volkswagna vseh časov je ugledal luč sveta. Volkswagen z veliko hitrostjo širi paleto športnih različic Golfa. Po premieri izvedb GTI3, GTI Clubsport4, GTE5 in GTD6 je tu zdaj najbolj dinamični model osme generacije: novi Golf R. Kot vse modele Golfa tudi Golf R izdelujejo v tovarni v Wolfsburgu, domovini Golfa.
Močnejši, aktivnejši, učinkovitejši ter še bolj povezan in digitaliziran. To so aduti novega Golfa R, dinamičnega paradnega konja osme generacije Golfa. Pri novem Golfu R velja še posebej izpostaviti inovativni štirikolesni pogon s funkcijo selektivnega porazdeljevanja navora na kolesih zadnje preme. Krmiljenje štirikolesnega pogona poteka prek t. i. upravitelja vozne dinamike, ki je omrežno povezan z ostalimi sistemi za podvozje, kot sta elektronska zapora diferenciala na sprednji premi (XDS) in sistem za prilagodljivo uravnavanje podvozja (DCC). Novi Golf R s tem zagotavlja optimalno vlečno silo, precizne in obenem nevtralne vozne lastnosti ter maksimalno stopnjo agilnosti. Razvojni cilj je bil največji možni užitek v vožnji in to na nivoju, ki ga doslej še nismo poznali.
Ustrezno pogonsko moč zagotavlja 2,0-litrski štirivaljni turbomotor najzmogljivejše razvojne stopnje motorjev serije EA 888, ki je na voljo za novi Golf. Visokotehnološki agregat z direktnim vbrizgavanjem goriva se med drugim lahko pohvali z inovativnimi rešitvami, kot sta denimo v glavi motorja integrirano, tekočinsko hlajeno vodenje izpušnih plinov do turbopolnilnika ali pa variabilno krmiljenje ventilov z dvojnim zamikom odmikalne gredi.
Ozrimo se nazaj
Bil je prava avtomobilska senzacija – prvi Golf R32, predstavljen leta 2002. S 3,2-litrskim šestvaljnim motorjem z močjo 177 kW (241 KM) je bil to najmočnejši Golf, kar jih je Volkswagen izdelal do takrat. Poleg tega je imel štirikolesni pogon in pospešek le 6,6 sekunde od 0 do 100 km/h. Obseg prodaje je za trikrat presegel načrte. Od sredine leta 2003 je bil zanj kot za prvi Volkswagen na svetu na voljo menjalnik z dvojno sklopko (DSG).
Bil je torej tehnološki pionir v razredu kompaktnih modelov. Leta 2005 je na trg prišel drugi Golf R32; s 184 kW (250 KM) še bolj zmogljiv in suveren. Potem so minila štiri leta do avtosalona IAA 2009 v Frankfurtu: tam je Volkswagen s svetovno premiero naslednika na osnovi šeste generacije Golfa presedlal z atmosferskega V6-motorja na 2,0-litrski štirivaljni turbo (TSI)2, ki je bil za 21 odstotkov varčnejši. Iz "R32" je tako postal "R" in z njim se je moč te tretje generacije povečala na 199 kW (270 KM). Septembra 2013 so znova na avtosalonu IAA predstavili četrto generacijo Golfa R, ki je temeljila na Golfu 7 in ki je z močjo 221 kW (300 KM) prebila magično mejo zmogljivosti.
Fotogalerija
Mogoče te zanima tudi?
preberi povezane vsebine