Božične radosti Italije, prepletene z okusi slovenske Istre

CITYLIFE 23.11.2021
47363563xl

Po dolgih mesecih popolnega zaprtja, ki je zelo zaznamovalo lanski božič, se je za čas praznovanja, ko se družine ponovno srečajo, Italian Trade Agency (ITA) v sodelovanju s KZ Agraria Koper odločila organizirati posebno promocijo božiča po italijansko

Promocija je namenjena predvsem primorski regiji, saj je tam prisotna močna kulturna navezanost na Italijo, kjer ima Agraria v lasti verigo dveh supermarketov in štirih trgovin. Agraria je ne le kmetijska zadruga, ki združuje številne lokalne proizvajalce, temveč tudi priznana trgovska družba, znana po širokem izboru posebnih izdelkov. Zadruga že distribuira in prodaja številne italijanske prehrambne blagovne znamke.

Projekt “Božič po italijansko v Agrarii” bo potekal od začetka decembra 2021 do sredine januarja 2022 s promocijo izdelkov od Miklavža do pravoslavnega božiča. Italijansko ministrstvo za zunanje zadeve in mednarodno sodelovanje spodbuja novi projekt, ki v času božiča na police Agrarie prinaša več kot 100 novih italijanskih živilskih izdelkov.

Italijanska in slovenska kuhinja imata številne stične točke, saj uporabljata veliko skupnih sestavin, ki so osnova sredozemske prehrane in so od leta 2010 del Unescovega seznama svetovne dediščine. Italijanski veleposlanik v Sloveniji, nj. eksc. Carlo Campanile, je dejal: “Uporaba naravnih sestavin je bila vedno pomembna, v današnjem času pa je še bolj, saj se žal še vedno soočamo s pandemijo, zato je temeljnega pomena okrepiti imunski sistem. Pomembna dodana vrednost tako italijanskih kot sredozemskih izdelkov je vse manjša uporaba kemičnih pesticidov in gnojil.”

Ozemlje slovenske Istre in Jadransko morje sta del neštetih zgodb, od katerih so najzanimivejše ravno tiste o hrani. Naravne sestavine, kot so ribe, olje, zelenjava, sadje in ostale, lahko zadovoljijo vse, tudi tiste z najzahtevnejšimi okusi. Vonj po sredozemskih zeliščih prebuja nostalgične okuse tradicionalne kuhinje. Prepleta se z ustvarjalnostjo sodobnih jedi, hkrati pa ima izrazit italijanski pridih, ki se zaradi bližine ozemelj prenaša in ohranja iz roda v rod. Promocija italijanske kulinarike v obalni regiji je zelo podobna promociji v sami Italiji. Ministrstvo za zunanje zadeve in mednarodno sodelovanje in ITA se že več let borita proti pojavu Italian Sounding – tako imenovanim ponarejenim in poceni izdelkom, ki nimajo nič skupnega z italijansko kakovostjo.

Serenella Marzoli, direktorica ITA v Ljubljani, je povedala: “Zelo pomembne so tudi nenehne tehnološke inovacije naših podjetij, ki dodatno ovrednotijo italijanske živilske izdelke. To so raziskave, ki nam omogočajo trajnostno pridelavo hrane, vendar moramo biti pozorni tudi na pravilno hrambo živil in zmanjšanje količine živilskih odpadkov. Projekt poteka v sinergiji s 6. Tednom italijanske kulinarike v Sloveniji, in sicer z namenom, da utrdi pomembnost izdelkov Made in Italy.”

kz-agraria.si

Mogoče te zanima tudi?

preberi povezane vsebine

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča