zdravahrana1fotofreepik

Zdrava prehrana brez diet

Klavdija Rupar

Če bom pojedla kos torte ali se bom zredila, ali bom suha, če bom jedla samo zelenjavo in sadje ... A v resnici zdravo prehranjevanje ni zahtevno in tudi ni posebna znanost. Ne obstaja pa ena sama metoda, ki vam bo pomagala doseči vse zdrave cilje in imeti več energije, zdrava prehrana vam bo očistila kožo in pomagala izgubiti težo. Diete pa tudi niso najboljša možna izbira, saj si zastavimo preveč omejitev in nikoli ne bomo zadovoljni in siti. Hrana mora poskrbeti tako za krepitev zdravja, v njej pa moramo tudi uživati.

Zato imamo danes za vas načine, kako jesti bolj zdravo in se obenem izogniti dietam.

Ob dveh obrokih imejte listnato zelenjavo

Če želite narediti le eno spremembo pri vaši prehrani, dodajte k dvema obrokoma na dan listnato zelenjavo. Naj bo to špinača, rukola, solata, vse to je bogato z vitamini, minerali in vlakninami. Dodajte špinačo v smuti, ohrovt k testeninam ali omaki in naročite solato ob glavni jedi.

Poiščite rastlinske nadomestke najljubše hrane

Če vam solata in zelenjava nista pritirano pri srcu, se ne mučite in jih ne jejte. Namesto, da se mučite jesti hrano, ki je ne marate, raje izberite bolj zdravo različico hrane, ki jo imate radi. Dodajte več zelenjave k vsaki jedi, ali pa testo za pico pripravite iz cvetače ali mešanice čičerike. 

pexels ella olsson 1640768

Vzemite si čas za hrano

V svetu, v katerem stalno hitimo po opravkih, si je težko vzeti tudi čas za zdrav obrok. A hrana ni pomembna samo za preživetje, dobro je tudi, da uživate v njej. Čas za hrano je opomnik, da se ustavite, se upočasnite in uživate v trenutku. Naj bo to odmor od dela, odklop od telefona in čas za sprostitev. Lahko so to deli dneva, ko uživate v družbi najbližjih ali pa so namenjeni samo vam in vašemu notranjemu miru.

Za zajtrk si privoščite sadje

Ne verjemite mitu, da sadje ni dobro za vas. Sadje vsebuje antioksidante, minerale in vlaknine, naše telo pa je namenjeno temu, da je sadje. Dodajte ga tudi k zajtrku, recimo zmešajte ga v omleto, položite na toast z avokadom ali pa si ga pripravite poleg kosmičev in grškega jogurta.

K obrokom dodajte zelišča

Sveža zelišča dodajte k vsem obrokom, z njimi boste začinili jed, obenem pa so bogati s hranili in imajo ogromno pozitivnih učinkov na zdravje. Plus, vsaka jed bo še boljšega okusa. 

Uporabljajte semena

Ne pozabite na različna semena, kot so chia, bučna in polnozrnata, saj imajo ogromno vitaminov, antioksidantov in mineralov, kot so kalcij, cink in magnezij. Posujte jih po večini jedi (tudi po solatah in makaronih), chia semena pa se lahko dodajo v smutije ali pa si naredite prigrizke iz pečenih bučnih semen.

pexels tim douglas 6210962

Dodajte jedi bogate z vodo

Pitje vode za zdravo življenje je nujno, dodajte pa še jedi, ki so bogate z vodo in so v resnici glavna skrivnost za boljšo hidracijo. Dodajte zelenjavo, kot so paradižniki, kumare, solata in jagodičevje. Primerna je tudi lubenica, ki vsebuje kar 92-odstotkov vode. 

Vsak teden poskusite novo zelenjavo

Verjamemo, da imate približno vsakič, ko greste v trgovino zelo podobno listo živil, ki jih potrebujete, a kaj če bi poskusili nekaj novega. Izberite zelenjavo, ki je še niste jedli, ali jo jeste izredno poredko in jo za naslednji teden dodajte na meni.

pexels annelies brouw 2920928

V svojo dieto dodajte več vlaknin

Sicer vlaknine ne veljajo za eno najbolj seksi hranil, a so vseeno eno najbolj pomembnih. Gre za hranilo, ki ga naše telo ne zmore prebaviti in potuje skozi celoten prebavni sistem, kar poskrbi za njegovo zdravje. Obenem poskrbi tudi za boljši imunski sistem. Najdete ga v sadju, zelenjavi, oreščkih in semenih. 

Uživajte v hrani, ki jo jeste

Hrana se ne deli na dobro in slabo hrano. Najbolj je pomembno, da jeste hrano, ki vam je dobra in v njej uživate. Gre za pravi trik fizičnega telesa, ki vam bo pomagal, da se boste v svojem telesu dobro počutili. 

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča